Perniagaan menggunakan media sosial telah
membuka peluang yang lebih luas kepada para usahawan untuk memperkenalkan dan
mempromosikan produk atau perkhidmatan secara meluas samada di dalam atau luar
negara. Hal ini adalah kerana proses penyebaran informasi dan maklumat di media
sosial adalah sangat mudah kerana peniaga hanya perlu membuat artikel, tulisan,
gambar, video, atau apa jua bentuk informasi lainnya dan meletakkannya di media
sosial tertentu yang dapat dilihat oleh semua pengguna di internet.
Penggunaan media sosial dalam perniagaan secara
global telah mendatangkan hasil jualan yang lebih memberansangkan dan
menguntungkan kepada usahawan samada usahawan dari perniagaan berskala kecil
mahupun yang berskala besar sekaligus dapat mempengaruhi kemajuan dan
pembangunan sesebuah negara. Media Sosial menjadi tempat pemasaran yang efektif
kerana kemudahan internet itu sendiri yang kini manfaatnya boleh dinikmati oleh
berbagai kalangan masyarakat, bangsa dan walau di mana jua samada di dalam
ataupun di luar negara.
No comments:
Post a Comment