Wednesday, 9 December 2015

Penggunaan Media Sosial dalam Perniagaan Secara Global


 
Perniagaan menggunakan media sosial telah membuka peluang yang lebih luas kepada para usahawan untuk memperkenalkan dan mempromosikan produk atau perkhidmatan secara meluas samada di dalam atau luar negara. Hal ini adalah kerana proses penyebaran informasi dan maklumat di media sosial adalah sangat mudah kerana peniaga hanya perlu membuat artikel, tulisan, gambar, video, atau apa jua bentuk informasi lainnya dan meletakkannya di media sosial tertentu yang dapat dilihat oleh semua pengguna di internet.
 
 
 
         Penggunaan media sosial dalam perniagaan secara global telah mendatangkan hasil jualan yang lebih memberansangkan dan menguntungkan kepada usahawan samada usahawan dari perniagaan berskala kecil mahupun yang berskala besar sekaligus dapat mempengaruhi kemajuan dan pembangunan sesebuah negara. Media Sosial menjadi tempat pemasaran yang efektif kerana kemudahan internet itu sendiri yang kini manfaatnya boleh dinikmati oleh berbagai kalangan masyarakat, bangsa dan walau di mana jua samada di dalam ataupun di luar negara.



No comments:

Post a Comment